اخبار تکمیلی

امروز در پلی تکنیک تهران هم شهید دفن کردند. با وجود تمام مخالفت ها حکومت سرکوبگر ایران به پروژه دفن شهیدان در دانشگاه ادامه می دهد. امروز دوشنبه دانشجوبان پلی تکنیک بار دیگر استادگی خود را مقابل فشارهای حکومت ثابت کردند. از ساعت 11:30 دانشجویان با سر دادن سرود یار دبستانی تجمع را آغاز کردند. تجمع با سر دادن شعارهایی نظیر "مرگ بر دیکتاتور"، "حکومت فاشیستی، نمیخوایم نمیخوایم"، "بسیجی برو گمشو"، "آزادی اندیشه، با ریش و پشم نمیشه"، "برپا خیز، از جا کن، بنای کاخ دشمن"، "دفن شهید گمنام، نمیخوایم نمیخوایم" اعتراض خود را علیه دفن شهید در دانشگاه اعلام کردند.

این تجمع با حمله نیروهای بسیجی و نظامیان (که از خارج دانشگاه وارد شده بودند) به دانشجویان به تشنج کشیده شد. در چند مورد هم بسیجیان متوسل به گاز اشکآور شدند.

تجمع تا ساعت 5 ادامه داشت که پس از آن دانشجویان از دانشگاه خارج گشتند. اما نیروهای امنیتی و نظامی جلوی درب های دانشگاه کمین کرده و با ماشین های ون منتظر دانشجویان بودند. خبرها حاکی از پر شدن حداقل 3 ماشین ون می دهند. در میان دستگیر شدگان نام افرادی مانند علی منصور رستمزاد، فردی که همراه سعید بهجو بوده و رفیق امین به چشم می خورد. رفیق بابک هم متواری می باشد و نیروهای امنیتی به دنبال او هستند.








هیچ نظری موجود نیست: