تجمع بزرگ دانشجويان در دانشگاه تهران

امروزعلیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی و پلیس ضدشورش از صبح امروز در تمامی خیابان های نزدیک به دانشگاه تهران، بسیاری از دانشجویان ساير دانشگاه های تهران توانستند برای برزگداشت روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران حضور یابند.

در جلوی درب خیابان ١٦ آذر دانشگاه تهران بین نيروهای حراست و دانشجویان بیرون از دانشگاه درگیری هایی صورت پذیرفت تا جلوي ورود دانشجويان را به دانشگاه بگيرند، اما با حركت دانشجویان داخل دانشگاه به سمت درب دانشکده داروسازی و شكستن آن درب، دانشجويان خارج از دانشگاه نيز توانستند داخل شده و به جمع معترضين بپيوندند.
قابل ذكر است كه در اين درگيري ها حراست دانشگاه تهران با ضرب و شتم یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه پلی تکنيک، سر وی را به گیت های امنیتی کوبیده كه منجر به شكستگي در ناحيه سر و بيهوشي وي گشت.

صفوف دانشجویان كه پس از شكستن درب دانشگاه با پيوستن دانشجويان داخل و خارج از دانشگاه به هم افزايش چشمگيري داشت وحدودا به 3000 نفر مي رسيد با سر دادن شعارهاي "ما پلیس مزدور نمی خواهیم!" ، "عامل تبعیض و فساد، محمود احمدی نژاد" و "مرگ بر دیکتاتور" به سمت دانشکده ادبیات و مسجد حرکت کرد. شايان توجه است كه دانشجویان بسیجی در مقابل درب مسجد صف کشیده بودند كه دانشجويان با نزديك شدن به آن ها شعار "مرگ بر ديكتاتور" را هر چه بلند تر فرياد مي زدند.

دانشجويان كه در اين لحظه صفوفشان به بیش از ٣٠٠٠ نفر مي رسيد، تریبون آزادی را در مقابل دانشکده ی فنی برگزاركردند که در آن تعدادي از فعالين دانشجويي از جمله نمایندگان دفتر تحکیم وحدت و فعالین دانشجویی دانشگاه های مختلف کشور به سخنرانی پرداختند و همچنين تشكلات دانشجويي از جمله انجمن هاي اسلامي و انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران و دانشجويان سوسياليت پلي تكنيك اقدام به پخش بيانيه خود در بين دانشجويان معترض كردند.

پس از پایان سخنرانی ها، صف دانشجويان به سمت سردر و نرده های دانشگاه و خیابان انقلاب به حرکت در آمدند. با رسيدن دانشجويان به سردر، خیابان انقلاب در مقابل دانشگاه توسط نيروهاي انتظامي کاملا بسته شده بود و از گذر کردن اتوبوس ها نیز جلوگیری به عمل آمده بود تا با ايزوله كردن دانشگاه مانع حمايت مردم از تجمع دانشجويان شوند. دانشجويان نيز خواهان حمايت مردم از تجمع بودند و با شعارهای "مزدور برو گمشو"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر احمدی نژاد"، و"سید علی پینوشه، ایران شیلی نمی شه!" به مقابله با برخورد سرکوب گرایانه ی نیروهای انتظامی و امنیتی پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست: