اطلاعيه شورای صنفی پيرامون مسائل اخير دانشگاه

روز چهارشنبه 13 آذر ماه 1387 در حالی که به دليل فرصت دو روزه اي که متحصنين به مديريت دانشگاه داده بودند، پلی تکنيک در آرامش به سر می برد، شورای صنفی دانشگاه بيانيه ی شماره ی 3 خود را پيرامون مسائل اخير دانشگاه توزيع کرد.

در ابتدای اين بيانيه آمده:
"با توجه به اظهارات دکتر آرزو و در خواست مهلت برای تصميم گيری نهايی، و نيز فضا سازی ايجاد شده توسط يکی از تشکل های دانشگاه در جهت حمايت از فراهانی، شورای صنفی دانشگاه ضمن محکوم کردن هر گونه اقدام جهت تخريب تجمع و خواسته به حق دانشجويان و در جهت تنذير افکار عمومی لازم می داند موارد زير را به اطلاع برساند"
لازم به توضيح است که اين بند در پاسخ به بيانيه اي بود که روز سه شنبه بسيج داده بود و در قسمتی از آن،تحصن را متعلق به خود دانسته و نا رضايتی خود را از عناصر افراطی(!!) که در جمع حضور داشته اعلام کرده و از حراست دانشگاه خواستار برخورد با افراد خاطی شده بود.

در ادامه درپاسخ کسانی که می گفتند باقی اشتباهات آقای فراهانی ربطی به اين تحصن ندارد(و با مطرح کردن اين موضوع سعی در ايجاد درگيری و در نتيجه پراکنده کردن جمع داشتند) گفته شده :
"اساساً فاجعه اسفبار سقوط آقای عربلو، ضمن اهميت فوق العاده آن، تنها دليل تحصنات اخير نبوده و مديريت ضعيف و پر نقص فراهانی در طول دوران مديريت اش مورد اعتراض دانشجويان است. اما متأسفانه دامنه بی مديريتی اين فرد کار را به جايی رساند که شاهد چنين اتفاقی بوديم."

متأسفانه برخی افراد و تشکل های نزديک به آقای فراهانی ضمن حمايت از ايشان، تمامی مشکلات را متوجه مديريت دانشگاه کرده اند. اين اولين بار نيست که آقای فراهانی و دوستان وی برای فرار از ضعف مديريتی تيم خود تقصير را متوجه ديگری می کند. اساساً اين نوع برخورد با بحران و مشکل خود اولين نشانه ی بی کفايتی است.
در حالی که دکتر آرزو مسئوليت رخداد را آشکارا و در جمع متحصنين بر عهده می گيرد، چگونه مدير کل ايشان، آقای فراهانی، آشکارا خود را تبرئه می کند؟ نقد عملکرد مديريت دانشگاه و تقصيرات متوجه آن مقام مسئول بحثی جداست ولی قطعاً مديريت دانشگاه در مورد مسائل ريز اداره امور دانشجويی هيچ گاه وارد نمی شود.
آيا ايشان در مورد الويت داشتن خريد کامپيوتر برای نگهبان ها و يا نصب آيينه محدب در ورودی خوابگاه ها و ... بر تعمير آسانسور و امنيت جانی دانشجويان اظهار نظر می کنند؟ ايشان گفته اند که مسئولين خوابگاه ها بدون اجازه وارد اتاق دانشجويان شوند؟ ايشان گفته اند نگهبان ها حق تفتيش وسايل دانشجويان را دارند؟ آنچه امروز موج اعتراضات دانشجويان را موجب شده است، اقداماتی از اين دست می باشد.

شورای صنفی بار ديگر اعلام می دارد ضمن پافشاری بر خواسته ی بر حق دانشجويان، به زودی با انتشار بيانيه هايی، موارد متعدد توهين ها و بی اخلاقی های وارد شده به دانشجويان و نيز اقدامات ضد دانشجويی صورت گرفته در دوران مديريت آقای فراهانی شفاف سازی بيشتری خواهد داشت.
اما نقد به عملکرد دکتر رهايی در اين مورد است که چرا مديری اين چنين را برای جايگاه مهم مدير کل دانشجويی می پذيرد.

هیچ نظری موجود نیست: