هفته همبستگي با كارگران ايراني

سندیکاها و اتحادیه های کارگری دهها کشور جهان از روز دوشنبه، در هفته اقدام حمل و نقل جاده ای، همبستگی خود را با کارگران ایران اعلام می کنند.
فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، هدف از اعلام هفته اقدام حمل و نقل جاده ای را تلاش برای بهبود وضعیت کارگران شاغل در این بخش دانسته است. درعین حال، قرار است اعضای ۵۳ سندیکا و اتحادیه کارگری از ۴۱ کشور جهان در فاصله روزهای ۱۳ تا ۱۹ اکتبر برابر با ۲۲ تا ۲۸ مهر، همبستگی خود را با کارگران ایرانی اعلام کنند.

به نوشته «وب سایت فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل»، همبستگی با جنبش مستقل کارگری در ایران و به ویژه منصور اسانلو، رییس زندانی هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، درجریان برگزاری سمینار، راهپیمایی و تظاهرات اعضای سندیکاها و اتحادیه های کارگری عضو این فدراسیون ابراز خواهند شد.

قابل ذكر است آقای اسانلو در مرداد ماه سال گذشته در نزدیکی منزل خود در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. پس از سه روز ابراز بی اطلاعی مقام های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت این فعال کارگری، سرانجام اعلام شد که وی در زندان اوین نگهداری می شود. بر اساس گزارش ها، منصور اسانلو به اقدام علیه امنیت ملی متهم و در نتیجه به پنج سال زندان محکوم شده است. این حکم با اعتراض شدید این فعال کارگری، وکلای مدافع او، سازمان های حقوق بشری و اتحادیه های کارگری در داخل و خارج از ایران مواجه شده است. پس از انتقال وي به زندان اوين براي تحمل پنج سال حبس، نيروهاي امنيتي به قصد اعمال فشار مضاعف بر اين فعال كارگري وي را از زندان اوين به زندان رجايي شهر كه محل نگه داري اشرار و زندانيان خطرناك است منتقل كرند. در حال حاضر نيز وي در اين زندان در بدترين شرايط جسمي و بهداشتي قرار دارد.

مک اوراتا
،دبیر بخش زمینی فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، در مورد هفته اقدام حمل و نقل جاده ای گفته است که صدها هزار راننده و کارگر شاغل در این بخش در این هفته، ضمن اقدام برای بهبود وضعیت خود، علیه نقض حقوق کارگران ایران اعتراض خواهند کرد.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

جنبش دانشجویی، افق و چشم انداز



حامد سعیدی

کوتاه در باب عروج جنبش چپ دانشجویی

جنبش دانشجویی که در نیم قرن اخیر یکی از جنبشهای پیشتازو رادیکال اجتماعی بوده است اکنون و بعد از طی کردن فراز و نشیبهای فراوانی وارد دوره مهمی از مبارزات اجتماعی در فضای سیاسی ایران شده است. گرایش چپ و سوسیالیستی جنبش دانشجویی در این مقطع از مبارزه سیاسی، خود از یک طرف نتیجه برآمد
.................
http://www.besoyesosyalism3.blogfa.com/

ناشناس گفت...

با درودهای انقلابی

دوستان عزیز ادرس جدید دانشجویان سوسیالیست دانشگاههای ایران را جایگزین ادرس قبلی کنید و ان را در وبلاگ خود درج نمایید.

رفقای گرامی با همکاری شما عزیزان میتوان در پیشبرد امر مبارزات طبقاتی و سوسیالیستی گام برداشت. پس رفقای عزیز اخبار و گزارشات دانشجویی کارگری و زنان و .... را با ادرس سایت دانیشجویان سوسیالست برای سایت بفرستید و ما از شما دعوت میکنیم که در اداره سایت با ما همکاری لازم را انجام دهید.
همکاری شما مایه پیشرفت ما خواهد بود.

info@socialist-students.com

d.socialist@gmail.com

زنده باد ازادی برابری
زنده باد سوسیالیسم

ناشناس گفت...

Эй, я думаю, что ваш блог может быть возникают проблемы совместимости браузеров. Когда я смотрю на Ваш сайт в опере, он выглядит нормально, но при открытии в Internet Explorer , он имеет некоторые перекрытия. Я просто хотел дать вам быстрый головы ! Другое то, что , очень хороший блог ! привет!