حكم پنج سال حبس براي بني طرف

دادگاه انقلاب در حکمي ناعادلانه يوسف عزيزي بني طرف، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار را به پنج سال حبس محكوم كرد. چند تن از اهل قلم در نامه ی سرگشاده ای ضمن تجليل از سی وپنج سال تلاش بي وقفه بني طرف در باب اندیشه و ادب معاصر عرب – به ویژه شعر مقاومت فلسطین – خواستار آزادي وي شده اند.

ما، بني طرف را مي شناسيم

ما، یوسف عزیزی بنی طرف را می شناسیم. این نویسنده، مترجم و روزنامه نگار طی سی وپنج سال گذشته، کاری جز پژوهش و داستان نویسی و ترجمه نداشته است. او عضو خانواده بزرگ نویسندگان ایران است.
عزیزی بنی طرف طی این سال ها با کوشش فرهنگی بی وقفه اش، چشم اندازی از اندیشه و ادب معاصر عرب – به ویژه شعر مقاومت فلسطین – را به روی ما گشوده است. او با ترجمه هایش، شاعران و نویسندگان نامداری چون محمود درویش، عبدالوهاب البیاتی، آدونیس، غسان کنفانی، نجیب محفوظ و محمد عابد جابری را به ما شناساند. بی گمان وی در این عرصه، یکی از پیشتازان است.
عزیزی بنی طرف با نگارش درباره سعدی و حافظ و مولوی و ناصر خسرو و نیما و جمال زاده و شاملو در مطبوعات و رسانه های معتبر عربی کوشیده است پلی باشد میان دو گنجینه ادبی و دو فرهنگ عظیم عربی و ایرانی.
ما، یوسف عزیزی بنی طرف، نویسنده آثاری چون "قبایل و عشایر عرب خوزستان"، "نسیم کارون"، " حته، شط و مرداب" و "چشمان شربت" را می شناسیم.
گفتنی است که اخیرا شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی، حکم ناعادلانه پنج سال زندان را برای ایشان صادر کرده و پرونده وی هم اکنون در دادگاه تجدید نظر است.
ما، استفاده از آزادی بیان را حق ایشان می دانیم و براین باوریم که وی در جریان حوادث فروردین ٨۴ شهر اهواز، جز انتقاد و ابراز دیدگاه های خود جرم دیگری مرتکب نشده است و خواستار تبرئه ایشان از اتهام های وارده هستیم.

چند تن از نويسندگان : سیدعلی صالحی، سیمین بهبهانی، رضا براهنی، علی اشرف درویشیان، اکبر معصوم بیگی، ناصر زرافشان، محسن حکیمی ...

هیچ نظری موجود نیست: