انتقال دانشجویان بازداشتی دانشگاه تبریز به زندان مرکزی این شهر


مجید ماکویی دانشجوی دانشگاه مالک اشتر اصفهان به همراه آیدین خواجه ای، فراز زهتاب، امیر مردانی، داریوش حاتمی، مقصود عهدی و منصور امینیان دانشجویان دانشگاه تبریز که از چند ماه پیش بازداشت شده و در بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری می شدند، روز یکشنبه هفت مهر به زندان مرکزی تبریز منتقل شده و هم اکنون در سلول های انفرادی نگهداری می شوند.

در پی انتقال این دانشجویان خانواده های نامبردگان توانستند با آنان ملاقات بکنند. آنها در این دیدار موارد بسیاری از آزار و اذیت از جمله شکنجه به منظور اخذ اعترافات اجباری را گزارش داده اند. زندانیان در ملاقات با خانواده های خود اظهارداشتند که مقامات رسمی آنها را در معرض بازجویی های ۲۴ ساعته، بی خوابی، ضرب و شتم و توهین و تحقیر قرار داده اند. به گفته خانواده ها هم اکنون سلامت این زندانیان در نتیجه شرایط سخت زندان و شکنجه های اعمال شده در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به مخاطره افتاده است. بطوریکه فراز زهتاب که از خونریزی شدید معده رنج میبرد محروم از دسترسی به هرگونه امکانات پزشکی می باشد.

گفتنی است هنوز مهندس سجاد رادمهر دیگر دانشجوی بازداشتي، علیرغم گذشت ۷۵ روز از بازداشت اش در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و در سلول انفرادی بسر می برد، که این موضوع نگرانیها نسبت به سلامتی این دانشجو را بیش تر می کند.

همچنین احسان نجفی نسب، عضو شورای مرکزی انجمن ادبی سهند روز سه شنبه ۹ مهر ماه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

هیچ نظری موجود نیست: