دیدارفعالین دانشجویی دانشگاه آزاد با خانواده ویکتوریا(ایلناز)جمشیدی




دوشنبه 24 دی ماه دانشجویان دانشگاه های آزاد به دیدار خانواده ایلناز جمشیدی دانشجوی بازداشت شده دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز رفتند. حضور دانشجویان دانشگاه های آزاد، با ملاقات خانواده ایلنازجمشیدی بعد از 40 روز با او مصادف شده بود که این امر شادمانی و سرور را در بین خانواده و دوستان و دانشجویان دانشگاه آزاد به همراه داشت. در ابتدای مراسم سلمان سیما از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد با ابراز خرسندی از این موضوع و آرزوی آزادی کلیه دانشجویان دربند علت انجام چنین دیداری را اعلام همبستگی دانشجویان دانشگاه آزاد با خانواده ایلنازجمشیدی ذکر کرد. مادر ایلناز جمشیدی نیز وضعیت او را تشریح کرد و از حضور دانشجویان دانشگاه آزاد بسیار استقبال نمود.
همچنبن الیاس خلج یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه تهران جنوب با اعلام همبستگی با خانواده جمشیدی و ستودن روحیه این خانواده برای آزادی کلیه دانشجویان دربند ابراز امیدواری نمود.
سپس خانم شیوا نظرآهاری عضو کمیته ی دانشجویی گزارشگران حقوق بشر به روند بازداشت دانشجویان اشاره کرد و افزود:«بازداشت های اخیر دانشجویان با بازداشت خانم ایلناز جمشیدی (دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز) و انوشه آزاد بر در روز 11 آذر و ربوده شدن سعید حبیبی آغاز شد و با بازداشت تنی چند از دانشجویان دانشگاه مازندران ادامه یافت که از بین دانشجویان دانشگاه مازندران اکنون آرش پاکزاد در اعتصاب غذا به سر می برد. تا هفته بعد آن تعداد بازداشتی ها به 40 نفر رسید. که هنوز از طیف دانشجویان چپ در تهران کسی آزاد نشده است. و اطلاعات رسیده حاکی از آن است که اکثر دانشجویان در بند 209 در سلول انفرادی هستند و تا قبل از امروز هیچ کدام با خانواده ها خود ملاقات نداشتند و دانشجویانی مانند علی کلایی (دانشجوی دانشگاه آزاد واحد شهریار) هم هیچ تماسی با خانواده خود نداشتند. خانم نظری آهاری در ادامه فعالیت ها و پیگری های خانواده ها را تحسین کرد و پیگری ایشان را فوق العاده با اهمیت دانست و ملاقات خانواده جمشیدی با ایلناز را نتیجه این پیگیری ها ارزیابی کرد.
همچنین وی از تجمعی که در نروژ برای حمایت از دانشجویان برگزار شده گفت و از ارتباط برقرار کردن با دانشجویان دانشگاه های دیگر جهان و ایجاد حساسیت در آنها درباره دانشجویان ایرانی گفت. وی در آخر درباره ی فعالیت هایی که در آینده قرار است برای آزادی دانشجویان دربند انجام می شود هم توضیحاتی داد.
در ادامه سلمان سیما نیز از لزوم ایجاد حساسیت در بین دانشجویان دانشگاه های جهان گفت و به تاثیر بسیار مثبت اعلام همبستگی دانشجویان فرانسه و ایتالیا و تجمعات برگزار شده درپاریس و رم در آزادی بعضی از دانشجویان پلی تکنیک اشاره کرد.
مهرداد رحیمی دبیر سابق کانون دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد تهران مرکز هم در ادامه به ایراد سخن پرداخت. وی گفت: «متاسفانه هر روز فشار ها و مشکلات بر فعالین جنبش دانشجویی، زنان ، کارگران، معلمان و.... بیشتر می شود اما باید بپذیریم که در این میان دانشجویان هزینه بیشتری می پردازند. روزگاری فعالیت دانشجویی وجنبش دانشجویی مترادف با فعالین دانشگاه های دولتی بود ولی امروز شاهد حضور پر رنگ و گسترده دانشجویان دانشگاه آزاد در این عرصه هستیم که با وجود محدودیت ها و فشارهای مضاعف با جدیت تمام به فعالیت خود ادامه می دهند. که بازداشت ایلناز جمشیدی به خوبی گواه بر این مدعاست. وی در پایان خبر از تشکیل کمیته پیگیری ازادی دانشچویان دانشگاه ازاد در بند خبر داد و تصریح کرد:« امیدواریم این کمیته تمام تون خود را در دفاع از حوق انسانی دانشجویان زندانی به کار گیرند.»
بعد از آن یونس زارعیون دبیر سابق تشکل آرمان دانشگاه آزاد واحد تبریز به نمایندگی از دانشجویان تبریزی با خانواده جمشیدی اعلام همبستگی نمود. وی ضمن اشاره بر فشارهای وارده بر فعالان قومی در آذر بایجان گفت: «اکنون شدت بر خوردها بسیار بالا گرفته است. به عنوان نمونه آقای سعید متین پور از فعالان قومی آذربایجان متحمل 210 روز زندان انفرادی می شوند که این به نوبه خود یک رکود است. در حال حاضر ما در یک سیستمی زندگی می کنیم که اگر افراد سیاسی هم نباشند امکان بازداشت آنها به خاطر سبک زندگی شان هم ممکن است.» وی در ادامه ی سخنان اش بر لزوم هوشمندی هر چه بیشتر دانشجویان را تاکید کرد و با مقایسه شرایط امروز جامعه ایران با اروپای قبل از رونسانس افزود: «آن زمان که گالیه از گردش زمین به دور خورشید گفت مورد مخالفت قرار گرفت و محاکمه شد امروز هم ما همین بدیهیات را می گوییم و با ما و دوستانمان بر خورد می شود. آن چیزی که جامعه سنتی را تهدید می کند تهدید علمی وعقلانی است.»
بعد از ایشان آقای سعید حائری از فعالان دانشگاه آزاد تهران شمال گفت: «در حالی که فضای رخوت کل جامعه را فرا گرفته است امثال خانم جمشیدی به ما یاد آوری می کنند که هنوز کسانی برای زندگی فعالیت می کنند من این گونه فعالیت ها را فعالیت سیاسی نمی دانم این فعالیت ها فعالیت برای زندگی است من به خانواده خانم جمشیدی شاد باش می گویم. که در این میان ودر این شرایط نا به هنجار زندگی این چنین جوانی را تربیت کرده است».
در ادامه آقای امیرشیخ السلامی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تهران جنوب با اشاره به اینکه در این کشور ما هیچ جایی را نداریم که فریاد خود را به گوش آن برسانیم و داد خود را بستانیم. به طوری که همه نهاد ها منصوب می باشند و تاریخ نشان خواهد که سیتسم کنونی حاکم بر ایران عادل بوده یا خیر، پرداخت هزینه در راه رسیدن به ازادی را امری بدیهی دانست. وی در پایان ضمن تمجید از شجاعت ایلناز جمشیدی با تبریک به خانواده ایشان به دلیل داشتن چنین فرزندی با ذکر سخنی از دکتر محمد مصدق که به نادیده گرفتن شدن حقوق ملت از سوی حاکمان اشاره داشت سخن خود را پایان داد.
یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز هم در این دیدار تصریح کرد: «درست است که بازداشت خانم جمشیدی برای خانواده اش دردناک است ولی در شرایطی که اجازه هیچ گونه فعالیتی در دانشگاه آزاد داده نمی شود وجود امثال خانم جمشیدی به ما دلگرمی می دهند که در بین دانشجویان دانشگاه آزاد هم مانند خانم جمشیدی وجود دارد و ما به فعالیت ها یمان امیدوار می شویم و اگر حق ایلناز زندان است همه ما هم باید به زندان برویم چون ما هم چیزی جز خواسته های او نمی خواهیم.» وی در آخر از خانواده جمشیدی تشکر کرد که اینچنین استوار و بی دریغ حامی دخترشان بوده اند و لحظه ایی در حمایت از او از پای نایستاده اند.
آقای حمید صمیمی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرج نیز ضمن اعلام همبستگی با خانواده ایلناز جمشیدی گفت: من افتخار می کنم که در اینجا پیش شما هستم و خانم جمشیدی باعث دلگرمی ما در دانشگاه آزاد می باشند. این گونه دیدارها حداقل کاری است که می توان انجام داد و این وظیفه انسانی ماست.
در ادامه نیز یکی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکز هم گفت: از هدف انقلاب که آزادی بوده است بسیار دور شده ایم و من به عنوان یک خانم افتخار می کنم خانمی مثل ایلناز جمشیدی در دانشگاه آزاد وجود دارد. امیدوارم ادامه دهنده راه این دختران باشیم.
بعد از آن دانشجویان اشعاری از سروده های خود را تقدیم به ایلناز جمشیدی و خانواده ی وی و دیگر دانشجویان در بند کردند که جلسه را تحت تاثیر قرار داد.
در ادامه دیدارخانم آزادبر (مادر انوشه آزاد بر که همراه با ایلناز جمشیدی در 11 آذر بازداشت شده بود) از ملاقات خود با انوشه گفت: «امروز که به دیدار انوشه رفتیم از ذکر مصیبت خودداری کردیم انوشه آزادبر روحیه خوبی داشت و نمی دانست که کی بازجویی هایش تمام می شود و ایشان هنوز در زندان انفرادی است».
کاوه برادر ایلناز جمشیدی در سخنانی ضمن تشکر از حضور دانشجویان دانشگاه های آزاد گفت: حضور شما من را بسیار شگفت زده کرد که در دانشگاه آزاد اینچنین تحولی رخ داده و امثال شما در این دانشگاه وجود دارند و حضور شما قابل تحسین است وی در ادامه از ملاقات امروز خود با ایلناز گفت که:« علیرغم فشار هایی که در دوران بازداشت بر ایلناز آمده وی هنوز مقاوم است و نشکسته است و روحیه بسیار خوبی داشت و امیدواریم هرچه زود تر آزاد شود.»
در آخر هم سلمان سیما ضمن اشاره به اقدامات دانشجویان دانشگاه آزاد در تجمع 18 آذر دانشگاه تهران به منظور دفاع از دانشجویان در بند این دانشگاه براتحاد بین گروه های دانشجویی در دفاع از حقوق بشر تاکید کرد و آنرا کار ساز دانست. وی با نام بردن از دانشجویان زندانی دانشگاه آزاد از جمله علی کلایی ، بهرام شجاعی، یاسر گلی ، سهراب کریمی، مهدی نوری وهادی حمیدی شفیق و ..... خطاب به خانواده جمشیدی گفت: «فرزند شما تنها نمی باشد. و ما در دانشگا های ازاد دوستانمان را تنها نخواهیم گذاشت.هرچند ما دانشجویان برای روحیه دادن به شما آمده بودیم ولی انصافا خودمان هم با دیدن چنین خانواده ای روحیه گرفتیم. جا دارد که شما با این روحیه به دلداری و امید بخشی به سایر خانواده ها بپردازید.» وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در روز آزادی ایلناز جمشیدی به دیدار خانواده ایشان بیایند

۲ نظر:

ناشناس گفت...

تصاویر دستگیر شدگان (دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب(چپ رادیکال)) در 24 دی ماه به شرح زیر:
1-سروش ثابت
2-مرتضی اصلاحچی
3-مرتضی خدمتلو
4-آناهیتا حسینی
5-امین قضائی
6-سروش دشتستانی
7-بیژن صباغ
8-محمد پور عبدالله
9-بیتا صمیمی زاده
10-بهزاد باقری

ناشناس گفت...

باز هم دستگیری و زندان
مجسم کنید مثلا اگر ناگهان در سوئد دولت و دم و دستگاه قضایی و پلیسی این کشور ، زن یا مرد بدبخت و بیچاره ای را بخاطر جرم یا گناه زنا در درون چاله ای که در میدان سرگل کنده اند تا سینه در خاک قرار دهند و یک وانت سنگ هم بیاورند تا شهروندان سوئدی بر دارند و به سر و کله آن بیچاره های کفن پوش بزنند ، چه میشد !؟ نصف سوئدی ها سکته می کردن و یا راهی بیمارستان می شدند و به یک ساعت نمی کشید که دمار از آن دولت و قوه قضائیه و پلیس در می آوردند .
ادامه در وبلاگ