تجمع دانشجویان دانشکده ریاضی پلی تکنیک

در حالی که نزدیک به سه هفته از بازداشت معصومه (ایران) منصوری توسط دادگاه انقلاب می گذرد، دانشجویان و اساتید دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به بازداشت این دانشجو کلاس های درس خود را در روز دوشنبه، ۲۱ آبان، تعطیل کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان در حالی که پلاکارد و عکس هایی از معصومه منصوری در دست داشتند در دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر تحصن کردند. دانشجویان سپس به صحن دانشگاه رفتند و تحصن خود را در صحن دانشگاه ادامه دادند.

در پلاکاردهایی که دست دانشجویان بود، نوشته شده بود: «۴۳۲ ساعت بازداشت، تاوان کدامین گناه؟!»، «منصوری دانشجوی این دانشکده نیست؟!». در این تجمع نزدیک به ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر حضور داشتند.

در بیانیه ای که توسط دانشجویان معترض منتشر شد، آمده است: «۱۸ روز از بازداشت بدون دلیل هم کلاسیمان، ایران (معصومه) منصوری می گذرد و بعد از ۱۴ روز بی خبری کامل از وضعیت و محل بازداشت، مسئولین تنها به دادن اطلاعاتی جزئی از محل نگهداری او اکتفا نموده اند.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «با توجه به این که ایران (معصومه) منصوری دانشجوی دانشگاه امیرکبیر می باشد، کمترین مسئولیت دانشگاه در قبال این دانشجو پیگیری وضعیت و حمایت از او برای برخورداری از حقوق قانونی، از جمله اختیار کرد وکیل و تلاش برای آزادی هر چه سریعتر وی می باشد.»

در پایان بیانیه دانشجویان متحصن دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر آمده است: «ما دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر با تعطیل کردن کلیه کلاس های دانشکده، مستقل از هر گونه جریان سیاسی و تنها به واسطه دانشجو بودن، اعتراض خود را نسبت به بازداشت غیرمعمول و مبهم بودن وضعیت همکلاسی خود اعلام می داریم.»

به گزارش خبرنامه امیرکبیر رئیس و معاون دانشجویی دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر نیز با ارسال دو نامه جداگانه خطاب به دکتر رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، و عطایی پور، معاون دانشجویی دانشگاه، خواستار پیگیری وضعیت این دانشجوی در بند شده اند. در نامه دکتر تشکری، رئیس دانشکده، خطاب به رئیس دانشگاه آمده است: «عدم حضور خانم ایران(معصومه) منصوری دانشجوی گروه علوم کامپیوتر، در دانشکده موجب نگرانی مدیریت و دانشجویان این دانشکده را فراهم آورده است. در حالی که پیگیری های این دانشکده در طی ۱۸ روز گذشته برای مطلع شدن از وضعیت این دانشجو بی نتیجه بوده است. لذا تقاضا دارد این دانشکده را در اسرع وقت از نتیجه پیگیری ها مطلع فرمایید.»

در نامه دکتر محمدپور، معاون دانشجویی این دانشکده، که خطاب به عطایی پور، معاون دانشجویی دانشگاه نوشته شده، آمده است: «با توجه به این که در جلسه شورای مدیران دانشجویی هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص ایران (معصومه) منصوری صورت نگرفت و با عنایت به این که در آن جلسه مقرر گردید اقدامات انجام شده در خصوص مشخص کردن وضعیت دانشجویان بازداشتی و تلاش های انجام شده جهت آزادی آنان به نحو مقتضی خصوصا به اطلاع دانشجویان رسانده شود، خواهشمند است دستور فرمایید اهم اقدامات انجام شده جهت مشخص کردن وضعیت دانشجوی نامبرده به دانشکده ارائه شود».

دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر همچنین با امضای طوماری خواستار برخورداری معصومه منصوری از حقوق شهروندی شده بودند. در متن این طومار که به امضای جمع کثیری از دانشجویان این دانشکده رسیده بود، آمده: «ما دانشجویان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر خواستار پاسخگویی مسئولین ذیربط نسبت به وضعیت معصومه منصوری و برخورداری وی از حقوق اولیه شهروندی می باشیم». گفتنی است طی تماسی که هفته گذشته منصوری با برادر خود داشت، گفته بود که قرار است این هفته او را آزادکنند. اما همچنان از آزادی این دانشجو خبری در دست نیست
.

هیچ نظری موجود نیست: