گزارش کامل تجمع و اعتراض دانشجویی در دانشگاه پلی تکنیک

با وجود اینکه نهادهای امنیتی داخل و خارج دانشگاه از مدت ها پیش برای هموار سازی پروژه دفن شهدا در دانشگاه با بازداشت چهار دانشجو (مجید توکلی، اسماعیل سلمان پور، حسین ترکاشوند و کورش دانشیار)، ممنوع الورود کردن 6تن از فعالین دانشجویی (محمد یوسف رشیدی، کورش محمود کلایه، آروین طاهایی، احمد قصابان، سجاد ویس مرادی، اصغر سپهری، لیدا محمودی) و احضار پیش از 20 نفر از دانشجویان به کمیته انظباطی و تهدید آنان اقدام به سرکوب فعالین دانشجویی پلی تکنیک و ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه کرده بود تجمع امروز پلی تکنیک در اعتراض به دفن شهدا در دانشگاه برگزار شد.

امروز یکشنبه 4 اسفند ماه این تجمع و اعتراض دانشجویی به فراخوان دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک و انجمن اسلامی در دانشگاه پلی تکنیک برگزار شد.

این تجمع در ساعت 11.30 در صحن دانشگاه با خواندن سرود یار دبستانی در صحن دانشگاه و در مقابل خیمه شب بازی بسیجیان با حضور تعداد زیادی از دانشجویان برگزار شد. پس از خواندن سرود، دانشجویان با سر دادن شعارهایی مانند "بسیجی برو گمشو"، "دانشجوی سهمیه، همینه همینه"، "توپ، تانک، بسیجی تا کی عوام فریبی" بر علیه بسیجیان و برگزاری مراسم دعا و نوحه اعتراض کردند. در این حین در گیری هایی نیز بین بسیجیان و دانشجویان نیز صورت گرفت که بسیجیان با دیدن تعداد فراوان دانشجویان ترجیح دادن که از درگیری بیشتر بپرهیزند.


بعد از این یکی از دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک در بین دانشجویان به سخرانی پرداخت. وی در سخنرانی خویش به افزایش تضاد طبقاتی، فقر و نابرابری در جامعه و در مقابل آن ثروت اندوزی سران نظام اشاره کرد و اعلام کرد که این بسیجیان جیره خواران همان میلیاردرهای سپاهی هستند.

این دانشجو در سخنرانی خویش در باب اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این شما نیستید که ایثار و فداکاری می کنید بلکه ما هستیم که تعلیق می خوریم، زندانی می شویم و هزینه می دهیم. این ما هستیم که ایثار و فداکاری را با اعمالمان معنی می کنیم. ایثار نه برای غیر که برای من، برای انسان." و در پایان سخنرانی خود را با شعار "زنده باد آزادی و برابری" و "زنده باد سوسیالیسم" پایان داد.

پس از آن دانشجویان با سر دادن شعار هایی از قبیل "نان، صلح، آزادی فریاد تا رهایی"، "اتحاد مبارزه پیروزی"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "دیکتاتور زمانه، شهید شده بمانه"، دفن شهید گمنام، نمیخوایم نمیخوایم"، "بسیجی برو گمشو" به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند. تا اعتراض خود را به گوش مردم بیرون از دانشگاه نیز برسانند.

دانشجویان در هنگام بازگشت به صحن دانشگاه با سر دادنن شعارهایی مانند "استاد استاد این به تو هم مربوطه، دانشجوی کلاست تو اوین محبوسه" از استادان دانشگاه خواستند تا به آنان بپیوندند.

این تجمع تا ساعت 3 ادامه داشت. دانشجویان در حین برگزاری مراسم پلاکارد هایی با شعار های "نان صلح آزادی، فریاد تا رهایی"، " دانشگاه سنگر آزادی و برابری"، "دانشگاه پادگان نیست"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "سرنگون باد استبداد، زنده باد آزادی"، "بر علیه ارتجاع متحد شویم" را در دست داشتند. همچنین عکس دانشجویان زندانی پلی تکنیک مجید توکلی، اسماعیل سلمان پور، حسین ترکاشوند و کورش دانشیار نیز در دست دانشجویان به وفور وجود داشت.





هیچ نظری موجود نیست: