آغاز تحصن نامحدود دانشجويان پلي تكنيك

جمعه شب حادثه ای دلخراش در خوابگاه نجات اللهی دانشگاه پلی تکنیک رخ داد. در این حادثه سعید عربلو دانشجوی ورودی 84 رشته برق از آسانسور خوابگاه سقوط کرد و به شدت صدمه دید و در حال حاضر وضعیت جسمی وی بسیار وخیم و احتمال قطع پای او بسیار زیاد است.
.


لازم به ذکر است که مسئله آسانسور خوابگاههای پلی تکنیک و از جمله خوابگاه نجات اللهی مسئله جدیدی نبوده و بارها دانشجویان نسبت به ناامن بودن آسانسورها به مسئولین دانشگاه اعتراض کرده بودند. اما هیچ اقدامی براي بسامان کردن وضعیت آسانسورها و دیگر مشکلات خوابگاه از سمت مسئولين خوابگاه صورت نگرفته بود، که بنا به گفته های شاهدان عینی حادثه، ماموران آتش نشانی آسانسورهای خوابگاه را کاملا ناامن و غیر قابل استفاده دانسته و نسبت به وضعیت وخیم آسانسورها ابراز تعجب کرده بودند

در این حادثه سردرگمی مسئولین دانشگاه در اعزام دانشجوی آسیب دیده به بیمارستان از دیگر نکاتی است که عدم توجه مسئولین دانشگاه نسبت به سلامت دانشجو را نشان می دهد.




در پی این حادثه ،امروز یکشنبه 10/9/1387 دانشجویان پلی تکنیک تحصنی در اعتراض به حادثه پیش آمده و دیگر مشکلات خوابگاهها برگزار کردند. که این تحصن از ساعت 11.30 در صحن دانشگاه آغاز شد و چندی بعد با حرکت به سمت ساختمان امور دانشجویی ادامه یافت. ذانشجویان که تعداد آنها تا آن زمان به حدود 1000 نفر رسیده بود خواستار برکناری مدیر کل امور دانشجویی، فراهانی و محاکمه مقصرین حادثه بودند. در ابتدا فراهانی از پاسخگویی به دانشجویان طفره رفت اما دانشجویان به ساختمان امور دانشجویی وارد شدند و با سر دادن شعارهای "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد"، "ما زن و مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم" و "مدیر بی لیاقت استعفا استعفا" وی را مجبور به خروج از دفتر کار خود کردند. .دانشجویان پیرامون مشکلات بوجود آمده از زمان انتساب وی نکاتی ابراز داشتند که از جمله نکات مورد اعتراض دانشجویان می توان به برخورد ناشایست مسئولین خوابگاهها خصوصا در خوابگاهای دختران، وخامت شرایط رفاهی خوابگاهها، انتسابی بودن مسئولین خوابگاهها، وضعیت نابسامان اسکان دهی دانشجویان در آغاز هر ترم، قوانین غیر منطقی، قیم مآبانه و محدودکننده خوابگاهها اشاره کرد.




این تحصن تا ساعت 5 عصر در ساختمان معاونت دانشجویی ادامه یافت و در ادامه دانشجویان از ساختمان خارج شده و پس از مدتی به سمت صحن دانشگاه حرکت کردند.


این تحص در ساعت 7 خاتمه یافت.

در پایان تحصن دانشجویان اعلام کردند که تا دستیابی به تمام خواسته های به حق خود و استعفای مدیر کل امور دانشجویی به تحصن و اعتصاب غذا در روزهای آینده ادامه خواهند داد.که بنا به قرار دانشجویان ادامه ی تحصن فردا از ساعت 11 آغاز می شود.


هیچ نظری موجود نیست: