پاسداشت خاطره اعداميان در گلزار خونين خاوران


صبح امروز هشتم شهريور ماه سال 1387 خانواده ها ي اعداميان كشتار خونين سال 67 براي پاسداشت آرمان و بزرگداشت خاطره ي عزيزانشان در گلزار خاوران گرد هم آمدند. اين گردهمايي علي رغم تمام تلاش هايي كه نيروهاي امنيتي و انتظامي در چند روز گذشته براي جلوگيري از برگزاري اين مراسم ياد بود انجام داده بودند برگزار شد.


پليس جمهوري اسلامي و ماموران امنيتي از ساعات اوليه صبح امروز تمام راه هاي ورود به گلزار خاوران را مسدود و از رفتن خانواده ها و همه کسانی که قصد شرکت در مراسم بیستمین سال کشتار زندانیان سیاسی را داشتند، جلوگیری کردند. نيرو هاي انتظامي با حضور در منطقه خاور شهر، اصلي ترين راه ورود به گورستان را در ابتداي خيابان لبه زنك مسدود كرده و از هر گونه تردد به سوي گلزار جلو گيري كردند. همچنين در مسير اصلي اتوبان به فاصله هاي 100 متري اتومبيل هاي پليس مسقر بودند و منطقه توسط نيروهاي لباس شخصي تحت نظر بود. پليس ضد شورش چند اتومبيلي را كه قصد عبور داشتند متوقف كرده و بعد از كندن پلاك و بازداشت سرنشينان، اتومبيل ها را نيز تخريب كردند.

نيروها امنيتي با پي بردن به بي نتيجه بودن اقدامات خود براي جلوگيري از برگزاري مراسم، ساعاتي پس از اتمام مراسم و متفرق شدن شركت كنندگان شروع به تهديد هاي تلفني خانوادهاي قربانيان سال 67 كرده اند.

قابل ذكر است كه از بازداشت شده گان مراسم خبري در دست نيست، اين در حاليست كه آقايان محمد علي منصوري ، علي صارمي ، محسن نادري و ميثاق يزدان نژاد كه به اتهام شرکت در مراسم بزرگداشت اعداميان سال 67 در سال گذشته دستگير گرديده بودند پس از گذشت يکسال بلاتکليفي همچنان در زندان به سر مي برند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

dar sooge mordegan be sooge zendegan mineshinim