بیانیه دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک در اعتراض به صدوراحکام سنگین علیه دانشجویان


احمد قصابان ، مجید توکلی و احسان منصوری ، سه دانشجوی پلی تکنیک ، پس ازتحمل بیش از 5 ماه شکنجه و زندان ، اینک دربیدادگاه رژیم حاکم به جرم نقد حاکمیت به چندین سال حبس محکوم شده اند. احکام سنگین صادره علیه دانشجویان منتقد ، به روشنی بیانگر اراده حاکمیت در سرکوب دانشگاه به عنوان بخشی از جامعه است . قدرت دانشگاه در نقد دانشجوست . استبداد ازنقد وحشت دارد . ازاین رو در سرکوب جامعه از سوی حاکمیت ، سرکوب دانشگاه جایگاهی ویژه می یابد . بی تردید صدور احکام زندان طولانی مدت علیه دانشجویان فعال و سرکوب جنبش دانشجویی ، در راستای شکنجه ، زندان و سرکوب فعالین جنبش کارگری ، زنان و معلمان است .
در چنین شرایطی ، اتحاد و مبارزه یکپارچه دانشجویان و پافشاری آنان بر نقد رادیکال حاکمیت و پایه های اقتدار آن ، ضرورتی بدیهی است . این مبارزات تنها در صورت سازماندهی دانشجویان در قالب یک تشکل مستقل نتیجه بخش خواهند بود. تنها در این صورت است که دانشجویان بازیچه دست جناحهای قدرت و قربانی نزاع آنان نخواهند گشت و با تکیه بر قدرت واقعی خود ، حاکمیت را وادار به عقب نشینی در برابر خواسته های خود خواهند نمود.
بی شک تشکلی که در شرایط دشوار مبارزه در راه آزادی و برابری ، از اصول و مواضع خود دست برمی دارد و فرصت طلبانه، به بهانه کاستن از فشار حاکمیت بر دانشگاه و برآورده ساختن مطالبات دانشجویان ، وابسته اصلاح طلبان درون حاکمیت و مدافع منافع آنان می شود ، شایستگی رهبری مبارزات رادیکال دانشجویی را ندارد .این حقیقتی است که در سالهای اخیر مبارزات دانشجویی بارها به اثبات رسیده است .
ایجاد خفقان شدید در جامعه و سرکوب بی سابقه آزادی های اجتماعی ، بی ارتیاط با موقعیت رژیم در عرصه بین المللی و تهدیدهای امپریالیسم جهانی نیست . بی تردید مساله جنگ از اصلی ترین بحران های پیش روی جامعه ماست. نظام سرمایه داری برای تامین منافع زورمدارانه خود ، در ادامه جنگ های ساخت سرمایه ، حمله به ایران و به قدرت رساندن حکومتی وابسته را به طور جدی در دست بررسی دارد . بهانه جنگ با ایران ، چون جنگ های پیشین ، دستیابی رژیم
به سلاح هسته ای ، پیشبرد دموکراسی لیبرالی و یا مبارزه با تروریسم خواهد بود . آنچه تا به حال از خصومت میان
سرمایه داری جهانی و اسلام سیاسی نصیب مردم ایران شده ، فقر روزافزون و سرکوب گسترده است . بی شک جنگ نیز چیزی جز ویرانی و فقر و بدبختی عاید ما نخواهد ساخت . در این میان مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در تعیین سرنوشت مردم ، آشکار نمودن قصد واقعی امپریالیسم در حمله به کشور و رسوا نمودن لیبرالهای هوادار جنگ در حین مبارزه با ارتجاع حاکم ، وظیفه قطعی دانشجویان آگاه و مبارز است. در این راه پیوند جنبش دانشجویی با دیگر جنبش های رهایی بخش اجتماعی چون جنبش کارگری ، جنبش زنان و جنبش معلمان یک ضرورت بدیهی است .تنها راه رهایی از وضعیت موجود ، آگاهی توده های مردم و خواست آنها برای تغییر وضعیت موجود و ساختن جامعه ای انسانی است . و ما، در راه رهایی جز زنجیرهایمان چیزی برای از دست دادن نداریم .

زنده باد آزادی و برابری

دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک

هیچ نظری موجود نیست: